TAKK !

Postet av Romerike Ultraløperklubb den 28. Nov 2017

Hei kjære medlemmer. Tusen takk for at dere bidro til å skape en skikkelig løpsfest på Bislett 25.-26. november. Det gjelder både arrangører, løpere og supportere - som alle var med å bidra til den flotte festen dette ble. Selv om klubben stilte med nær 25% av deltagerne var det også 125 løpende og totalt ca 200 gjester tilstede. Tilbakemeldingene er bare fantastisk gode! Takk alle sammen.!



Løpsleder Marit har sendt en egen epost med takk til mannskapene - og jeg kan bare skrive under på det hun sier, ikke minst:  

- Vi har levert et svært nært 100 % perfekt Bislett 24 timer arrangement- om vi skal si det selv!

Les hele brevet her


Vi har også sendt et brev til våre samarbeidspartnere:
Tusen takk til våre fantastiske samarbeidspartnere

Bislett 24-timers ble så definitivt en flott løpsfest. Det tillater vi oss å mene. Det grunnlaget de tidligere arrangørene hadde lagt, gjorde det lett for Romerike Ultraløperklubb å overta arrangementet, og jeg mener ubeskjedent nok at vi klarte å lage en like flott fest i år som tidligere.  Vi har en stor aktiv medlemsmasse og fikk med oss mer enn nok funksjonærer i tillegg til å ha mange medlemmer løpende på Bislett, men:

«Norges lengste julebord» som Bislett 24-timers også kalles hadde ikke vært mulig å gjennomføre uten våre fantastiske støttespillere. Det blir ikke noe arrangement uten en arrangør, det blir heller ikke noe arrangement uten deltagere, og det mange kanskje ikke tenker på er hvor håpløst det ville være å arrangere store konkurranser uten en del helt spesielle samarbeidspartnere. Bislett 24-timers er kanskje ikke så veldig stort arrangement, men det er mye mer krevende å arrangere enn ordinære løpskonkurranser.


 

Først vil jeg takke Bislett Alliansen for at vi får lov til å bruke innendørsdelen av «storstua» til denne konkurransen. Bislet 24-timers er Norges mest profilerte og kjente ultraløpskonkurranse, og bare det å få være på Bislett bidrar til dette. Bislett Alliansen med Rune og Anders i spissen (takk også til Nur) er kjempepositive og hjelpsomme – og utrolig fine å samarbeid med. Herved er søknad lagt inn om å få bruke Bislett til et nytt 24-timersløp 24.-25. november 2018.


 Frank og Søren i Ultimate + Bengt Roar Lydmannen.

 

Den tekniske siden av arrangementet er også en kritisk suksessfaktor. Her er det fantastisk å ha partere som Ultimate og Lydmannen med seg. Våre danske venner i Ultimate har lagt ned masse jobb i tilrettelegging helt fra påmelding åpnet og fram til alle resultater var klare. Siden det var første året deres som tidtagere på Bislett 24-timers var det mye nytt (både for dem og oss) som måtte forberedes, en jobb jeg håper de får glede av som samarbeidspartner i mange år framover. Å være tidtager er mer enn en 24-timersjobb, og det er hundretusener av registreringer det skal holdes orden på – og vi har ikke råd til å miste en eneste rundepassering. Tusen takk til Ultimate for all tilrettelegging og til Søren og Frank som var Ultimates blide dansker på arenaen.



Lydmannen i Drammen leverte og installerte speakeranlegg i målarena og de store resultatskjermene, og med en hel del kreativ innsats fikk Bengt Roar laget flotte løsninger for oss. Sammen med Ultimate fikk han videreutviklet servicen til løperne og publikum med tanke på live resultatservice. Før han pakket sammen utstyret hadde Bengt Roar allerede tanker om ytterligere forbedringer neste år. Vi gleder oss.

 


Løpernes helse må også ivaretas.

Klubbens samarbeidspartner på behandlingssiden, Ryenklinikken, stilte opp i 26 timer med mannskaper som tok seg av alt fra enkel taping av ankler til massasje av støl muskulatur og til betydelig vanskeligere oppgaver med vondter av de fleste slag. Dette er et utrolig bra tilbud til løperne, og det var tilløp til kø for å bli behandlet. Tusen takk til Petter&Co* i Ryenklinikken som stiller opp gratis for dette arrangementet.


*Etter utsendelse fikk vi denne meldingen fra Petter i Ryenklinikken: 

- Vi synes det var utrolig gøy å være med iår. Utrolig imponert over løperne og det var mange som trengte både massasje, tape og motivasjon når de var innom benken hos oss. Fra oss stilte; Thomas Kopreitan, Lene Ellefsen, Marius Krathe, Linn Carina Johnsen, Kristine Sørli, Daniel Brandin, Marit Fjøren, Magnus Willanger og Petter Melcher.

 


Norsk Folkehjelp var der også gjennom hele løpsdøgnet og ivaretar sikkerheten til løperne. For oss som arrangører er det avgjørende å ha helsefaglig personell tilstede på en slik konkurranse – ikke minst når man må gå til det brutale skritt å ta løpere ut av konkurransen av helsemessige grunner, noe de hadde fullmakt til å gjøre og dessverre måtte gjøre to ganger. Ellers hadde Trond&Co assistanse med alt fra vannblemmer til «jeg vet ikke hva».

 

 

 

Ellers var vel Bislett 24-timers det første 24-timersløpet i historien med egen løpsklovn. Melvin Tix ikke bare løp 123 kilometer i klovneantrekk og satte farge på festen, men han bidro også med flotte ballongkreasjoner til arenaen. Han vant klovneklassen og burde hatt en plass i Guinness Rekordbok for innsatsen. Takk for all positiviteten du spredde gjennom dette, Petter. Vi håper også at innsamlingen til Barnekreftforeningen fikk nye bidrag i forbindelse med løpet.

 


Tusen takk også til klubbens hovedsponsor Altra, som stilte opp med en trippel z-roller-sofa på supportsiden, der løperne på egen hånd kunne pleie støle legger og lår. De bidro også med gavepremier til løpet. Avtalen med Altra (Get Vital Sports) løper også i 2018, så vi ser dere igjen 24.-25. november 2018.

 

Så skal jo pressen ha sitt, og for ultraløpssporten er Kondis den viktigste samarbeidspartneren. Vår status som et Kondis Kvalitetsløp ga løperne en ekstra rabatt ved påmelding, vi fikk gavepremier som vi kunne trekke ut, og ikke minst var kondis fotografer (Kjell, Per-Inge og Anders) avgjørende for at vi kunne formidle festen videre til de som ikke var til stede selv. Kondis er også undertegnedes arbeidsgiver, så omtale av løpet på kondis.no løste seg greit. Av media for øvrig er vi veldig spent på en 4-5 siders sak som A-magasinet jobbet med i samarbeid med fem av deltagerne.

 

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN

DERE BLIR VEL MED OGSÅ I 2018?

…og; vi er veldig glad for tilbakemeldinger om hva som kan gjøres bedre og hvordan vi eventuelt kan tilrettelegge bedre for jobben dere skal gjøre.

Vennlig hilsen
Olav
Løpskoordinator (som også hilser på vegne av løpsleder Marit).

 

Bilder fra festen kan dere også se på denne siden: www.romerikeultra.no/p/24684/b...

Omtale på kondis.no


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.